SEO ve SEM Arasındaki Farklar

Müşterilerimizden aldığımız geri dönüşlerden elde ettiğimiz sonuçlara göre SEO ve SEM kavramlarının karıştırıldığını fark ettik. Bundan dolayı bu iki kavram arasındaki farkı açıklayarak kafa karışıklığını gidereceğiniz.

Birbirine benzer olarak görülen SEO ve SEM kavramları, aslında birbirinden farklı hizmetlerdir. İşlevlerine bakıldığında farklı amaçlar için de kullanıldığı görülür. Peki SEO nedir, SEM nedir? Kavramlar arasındaki farka değinmeden önce tanımlardan kısaca bahsetmeyi uygun gördük.

SEO Nedir?

SEO arama motoru optimizasyonu olarak bilinir. Web sitelerinin arama motorunda üst sıralarda görünmesi amacıyla yapılan çalışmaları kapsar. Site içinde ve dışında yapılan çalışmalarla kullanıcılara daha iyi bir site deneyimi sunmak ve başka sitelerden ziyaretçi çekmek mümkün olur.

SEM Nedir?

İngilizce Search engine marketing kelimelerinin kısaltmasından oluşan SEM, arama motoru pazarlamasıdır. Arama motoru üzerinden reklam verilmesi çalışmalarını kapsar. Google Ads buna iyi bir örnektir. Hizmet ya da ürün almak isteyen kişiler arama yaptığında sitenin direkt karşılarına çıkmasını sağladığı için önemlidir.

SEO ve SEM Arasındaki Farklar Nelerdir?

Kalıcılık: SEM çalışmalarında reklamınızın arama motorunda kalma süresi bütçenizle doğru orantılı olarak değişir. Firmalar arasında yaşanan rekabet reklamın görünmemesine ya da üst sırada çıkmamasına da neden olabilir. SEO çalışmalarında ise doğru atılan her adım kalıcılık sağlamaktadır.

Hız: SEM çalışmaları ve SEO hız bakımından karşılaştırıldığında SEM’in etkisi daha çabuk görülmektedir. Reklamlardan elde edilen geri dönüşlere ait raporları 1 gün içerisinde görebilirsiniz. Etkisi az olan reklamlara anında müdahale ederek düzeltmeler uygulayabilirsiniz. SEO çalışmalarından sonuç almanız için ise zaman gerekecektir. Yapılan çalışmalara bağlı olarak 1 ay kadar beklemeniz gerekebilir.

Maliyet: SEM çalışmalarının maliyeti SEO çalışmalarına göre daha maliyetlidir. Çünkü SEM’de seçilen anahtar kelimeler başına tıklanma maliyeti çıkar. Bu değer de diğer reklam verenlerin tekliflerine göre değişir. SEO çalışmalarında ise maliyet önceden belirlenir. Çalışmalar sırasında maliyette artış olması gibi bir durum söz konusu değildir.

Tıklanma Oranı: SEM çalışmaları sonucunda siteniz arama sonuçlarında ilk sırada çıktığında altında reklam olduğu yazacaktır. Kullanıcıların bir çoğu ticari amaç güttüğünü düşünerek reklamlara tıklamamayı tercih eder. SEO çalışmaları sonucunda siteniz organik sonuçlarda gözükecektir. Kullanıcılar ise bu sonuçları daha güvenilir bularak tıklama eğilimi gösterecektir. SEO ve SEM’in tıklanma oranları karşılaştırıldığında SEO daha başarılıdır denebilir.

İçerik Kalitesi: SEO’da üretilen içerikler SEM’e göre daha kalitelidir. Bunun nedeni SEO çalışmalarında acele edilmemesi ve kullanıcı dostu içerikler üretmenin temel amaç olmasıdır.

İlk Sayfada Çıkma: SEM çalışmalarında ilk sayfada çıkma garantisi verilmemektedir. Hatta bu durum Google’ın reklam politikalarında da açıkça belirtilmektedir. SEO çalışmalarında ise doğru teknikler kullanılarak ilk sayfada çıkmayı garantilemek mümkündür. İlk sayfada çıktıktan sonra ise sıralamayı korumak için çalışmalar yapılmalıdır.

Bilinirlik: SEM tamamen bütçeniz ile orantılı olarak yapılacağı için uzun süre reklam vermeniz olası değildir. Bu da bilinirliğinizin akılda kalmamasına neden olacaktır. SEO çalışmaları ise hem site içi hem site dışı çalışmalardan oluştuğu için yapılan düzenlemeler sıralamanızı iyileştirecektir. Bu da markanızın bilinirlik oranını arttırır.

SEO Mu, SEM Mi?

SEO ve SEM arasından hangisini seçmeniz gerektiği konusunda kararsız kalıyorsanız, SEO çalışmalarını tercih etmenizi önerebiliriz. Uzun vadede bu çalışmaların sitenize getirisi daha yüksek olacaktır. Ancak pazarlama çalışmalarında SEM’in etkisi de göz ardı edilmemelidir.

DCA Network olarak sitenize özel etkili iyileştirme ve pazarlama çalışmaları gerçekleştiriyoruz. SEO ve SEM çalışmaları hakkında daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.