Marka bilinirliği kavramı yeni kurulan ve büyümekte olan firmalar için büyük önem arz ediyor. Ancak firmaların birçoğu pazarlama çalışmalarına önem verdiği kadar marka bilinirliğini arttırmak için çalışmalar yapmıyor. Sizlere marka bilinirliği çalışmasının neden önemli olduğunu anlatmak amacıyla bu yazıyı hazırladık.. İçeriğimiz sayesinde marka bilinirliğinin ne anlama geldiğini ve neden önemli olduğunu anlayacaksınız.
Marka Bilinirliği Nedir?
Marka bilinirliği, satışını yapmakta olduğunuz ürün ya da hizmetlerin müşteriler ile ziyaretçiler arasında bilinme ve aşina olunma düzeyidir. Örneğin sıcak bir yaz gününde serinlemek için soğuk bir içecek arıyorsanız aklına belli başlı markalar gelecektir. Bunun nedeni o markaların bilinirlik oranının yüksek olmasıdır. Popüler markaların bilinirlik oranları oldukça yüksektir.
Marka bilinirliğini arttırmak için sosyal medya kanalları kullanılabilir. Eğer çalışmalar başarılı olursa müşteriler üzerinde olumlu bir etki bırakılabilir. Bir markanın değeri kullanıcıların deneyimleri ve markanın genel olarak bıraktığı izlenimle belirlenir. Pozitif deneyimler olumlu algı oluştururken, negatif deneyimler ise olumsuz algı oluşmasına neden olur. Bu nedenle olumlu yorumların artması için çalışmalar yürütmek gerekir. Marka değeri arttıkça ürünlerin satış fiyatlarını arttırmak da mümkün olur. Bu sayede hisse senetleri değeri yükselirken ürün yelpazesi de genişletilir.
Marka Bilinirliği Nasıl Arttırılır?
Bir şirketin hedef kitle oluşturması ve marka bilinirliğini arttırması bir gecede olacak bir iş değildir. İyi bir marka bilinirliği çalışması yapılması için ciddi bir şekilde çalışmak gerekir. Bu sayede ziyaretçilerin ürünlerle ilgilenmesi ve daha sonra satın alması mümkün olur.
Marka bilinirliğini arttırmanın en iyi yollarından biri de meşhur bir yüzle markanızı bütünleştirmek olacaktır. Kişiliği ve duruşuyla insanların sevdiği, takipçileri ürün kategorinizle bağdaşan bir ünlü seçerseniz güven duygusu oluşturabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarında bir hikâye anlatmanız ya da kullanıcı yorumlarına yer vermeniz müşterilerin sizi samimi bulmasına yardımcı olur. Bu sayede bir kez kazandığınız bir müşteriyi kaybetmezsiniz. Başarılı bir çalışma yürütmek için müşterilerinizi iyi tanımaya özen göstermeli, neleri sevdikleri ve nelerle ilgilendikleri konularına yoğunlaşmalısınız.
Sosyal medya hesaplarınızı aktif olarak kullanmanız müşterilere ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı platformlar kullanarak daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz. Ayrıca aktif olduğunuz kanallar müşterilerle birebir iletişime geçmenizi de sağlayacaktır. Bu sayede sorulan sorulara kısa sürede ve birinci ağızdan yanıt vererek müşterilerde iyi bir izlenim bırakabilirsiniz.
Marka Bilinirliği Arttırmanın Avantajları Nelerdir?
Marka bilinirliğinin artmasının birçok avantajı vardır. Markaya duyulan güvenin artması bunlardan biridir. Tüketiciler bir ürünü almadan önce internet üzerinden araştırma yaparlar. Bu sırada markayla ve ürünle ilgili bilgiler edinirler. Bu aşamada markanız hakkında olumlu izlenim edinen bir müşteri ürünlerinizi almak konusunda daha kolay ikna olacaktır. Ayrıca güven duygusu oluştuğu için müşterilerin tekrar tekrar ürün alması mümkün hale gelecektir.
Marka Bilinirliği Hizmeti Nereden Alınır?
Marka bilinirliğinin firmanız üzerindeki katkılarından biri de müşterilerde çağrışım meydana getirmesidir. Söz konusu ürün düşünüldüğünde akla direkt olarak siz gelirsiniz. Bu durum insanların birbirlerine markanızı önermesine de neden olacaktır. Bilinir olmak için arama motorunda arama yapan bir müşteri sitenizle karşılaşmalıdır. Günümüzde oldukça önemli bir yere sahip olan SEO çalışmalarıyla ön plana çıkmak mümkündür. SEO çalışmalarının başarısı bilinirliğinizi arttırmaya da yardımcı olacaktır.
DCA Network olarak marka bilinirliği (Branding) çalışmaları yürütmekteyiz. Markanızın müşteriler üzerinde iyi bir izlenim bırakması ve akılda kalıcı olmanız için çalışmaktayız. Yenilikleri takip eden dinamik kadromuzla hizmet vermekteyiz. Marka bilinirliği hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.