Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Nedir?

Web sitelerinin tıklanma alabilmesi için ödemeli reklamcılık vazgeçilmez yöntemlerden biridir. Bu yöntem kullanılarak yapılan arama ağı, sosyal medya reklamları ve görüntülü reklam ağının siteye getirisi inanılmazdır.

Google ADS temelde iki ağ üzerinden reklam vermenize olanak sağlar. Bunlardan biri arama ağı reklamlarıyken diğeri ise görüntülü reklam ağıdır. Açılımı Google Display Network olan GDN, reklamları internet kullanıcılarına ulaştırmayı sağlayan bir ağdır. Yalnızca arama motoru değil Youtube ve Gmail gibi platformlar da bu ağ içerisindedir. Görüntülü reklam ağının en büyük avantajı 2 milyondan fazla web sitesinde reklamların görünmesine olanak sağlamasıdır. 

Görüntülü Reklam Ağı Nasıl Çalışır?

Görüntülü reklam ağı kullanarak hedef kitlenize ulaşabilmeniz için birden fazla seçenek vardır. Hedefleme çalışmaları sırasında kullanıcılara odaklanarak demografi ve ziyaretçilerin web geçmişi gibi detaylar kullanılabilir. Bunun yanı sıra içeriklere odaklanarak reklamların yayınlanmasını istenen siteler manuel olarak da seçilebilir. Bu yöntemlerden biri kullanılabileceği gibi ikisi birlikte de kullanılabilir. Peki GDN’de nasıl hedefleme yapılır? Gelin bu sorunun yanıtına yakından bakalım..

Görüntülü Reklam Ağı Hedeflemeleri Nelerdir?

Görüntülü reklam ağı hedeflemelerinin bilinmesi strateji belirlemek için gereklidir. Bu sayede ihtiyaçlara cevap verecek bir plan oluşturulabilir. Görüntülü reklam ağı hedeflemelerinden bazıları şunlardır;

Anahtar Kelime Hedefleme

GDN için anahtar kelime hedefleme, SEO çalışmalarındaki arama motorları için yapılandan daha farklıdır. Bu seçeneği kitle ve içerik hedefleme yaparak iki farklı şekilde yapılabilir. Burada amaç anahtar kelimelerin geçtiği web sitelerinde reklamın yer almasını sağlamaktır. Örneğin “ısıya dayanıklı boya” anahtar kelimesi hedeflendiyse Google tarafından boya satan E-Ticaret siteleri ya da boya incelemesi yapan web sitelerinde söz konusu firmanın reklamı çıkabilir. İçerik hakkında araştırma yapmakta olan kullanıcılar reklamı görerek siteyi incelemek isteyebilir. Bu sayede site trafiği artarken, ürün satışlarını arttırmak da mümkün olur.

Yerleşim Hedefleme

Yerleşim hedefleme, istenilen bir alan adı ya da alt sayfalarında reklamın gösterilmesi işlemlerini kapsar. Ancak sadece internet sitesiyle sınırlı değildir. Bu sayede reklamların uygulamada ve videolarda yer alması sağlanabilir. Hedef kitlenin ilgi alanlarını tespit ederek etkili çalışmalar gerçekleştirilebilir. Kısa sürede reklam hedeflerine ulaşmak isteyen firmalar için bu yol iyi bir alternatiftir.

İlgi Alanı Hedefleme 

Google kullanıcıları internetteki davranış ve ilgi alanlarına göre belirli segmentlere ayırır. Örneğin spor alanına ilgisi olan bir kullanıcı egzersiz, fitness ve sağlıklı beslenme alanlarında paylaşım yapan siteleri ziyaret edecektir. İlgi alanı hedefleme yapılarak kullanıcı benzer sitelere girdiğinde reklamınız çıkar. Bu sayede müşteriyi sitenize çekme oranınız artar. 

Kitle Hedefleme

Kitle hedefleme satışını yaptığınız hizmet ya da ürünleri araştıran kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Örneğin anneler günü hediyesi almak isteyen bir kullanıcı arama motorunda arama yaparak sitelere girdiğinde sizin reklamınızla karşılaşabilir. Böylece sitenize yönelerek istediği ürünü sizde bulabilir ve satın alabilir. 

Konu Hedefleme

Belirli konu başlıkları çok sayıda kişinin ilgi alanları arasındadır. Konu hedeflemesi yapıldığında satış yapılan kategoriye uygun olan web sitelerinde reklamların çıkması sağlanır. Bu yöntemin kullanıcılara tek tek ulaşan ilgi alanı hedeflemesi ile arasındaki fark web sitelerinin temalarına göre reklam yerleştirmeye imkân vermesidir.

Demografik Hedefleme

Demografik hedefleme kullanıcıların yaş, cinsiyet, medeni durumu ve ebeveynlik gibi faktörlere göre kategorilere ayrılması işlemidir. Bu sayede daha dar bir aralıkta daha fazla kişiye ulaşılır. 

Google görüntülü reklam ağı çalışmalarınızı biz gerçekleştirebiliriz. Sektörde edindiğimiz deneyimlerle size özel stratejiler oluşturabiliriz. Bu sayede reklam hedeflerinize ulaşma yolunda sağlam bir adım atmış olursunuz. Görüntülü reklam ağı çalışmalarımız hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.