Google Trends’in Faydaları Nelerdir?

Günümüzde internet üzerinden site sahibi olup reklam alarak ya da E-Ticaret sitesi aracılığıyla satış yaparak gelir elde etmek mümkündür. İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte siteler arasındaki rekabet de kızışmıştır. Son zamanların en çok kullanılan arama motoru olan Google, firmaların ön plana çıkması için bir takım düzenlemeler yapmaktadır. Oldukça pratik bir şekilde kullanılan araçlar sayesinde siteye kullanıcı çekmek mümkün olmaktadır.

Google Trends Nedir?

Google Trends, arama motoru kullanıcılarının yaptıkları aramalarda kullandıkları kelimeler ve cümle kalıpları hakkında bilgi veren Google servislerinden biridir. Trends üzerinden araştırma yapan kişiler oldukça detaylı bilgiler edinmektedir. Belirli bir zaman aralığında, hangi dil kullanılarak hangi bölgeden arama yapıldığı tespit edebilir. Elde edilen sonuçlar istatiksel veriler olarak paylaşılır.

Google Trends sayesinde belirli zamanlarda aranan popüler kelimeleri bulabilirsiniz. Bir örnekle anlatmak gerekirse olimpiyatlar kelimesi araştırıldığında bu durum görülmektedir. Çıkan sonuçlarda bu kelimenin belirli dönemlerde arama hacminin arttığı diğer dönemlerde azaldığı görülmektedir. Olimpiyatlar her 4 yılda 1 defa yapıldığı için bu durum normaldir. Bunun gibi dönemsel olarak aranan kelimeler üzerinden çalışmalar yürütebilirsiniz.

Bir kelimenin hangi zaman aralığında daha fazla arandığını bilmek tek başına yeterli olmayacaktır. Elde edilen verileri Google ADS Anahtar Kelime Planlayıcı kullanarak daha detaylı değerlendirebilirsiniz. Yukarıdaki örnekte sergilenen yaklaşımı farklı sektörlerde de sergileyerek gerçek zamanlı verilere ulaşabilirsiniz. Verilerin birçoğu Google Adwords kampanyalarından geldiği için pazarlama stratejilerinize oldukça faydası olacaktır.

Google Trends Ne İşe Yarar?

Google Trends sayesinde;

  • Araştırma yapmak istediğiniz kategoride hangi anahtar kelimelerin üst sıralarda olduğu,
  • Birbirinden farklı anahtar kelimeler arasında arama oranı karşılaştırması yapma,
  • Söz konusu anahtar kelimenin en çok hangi bölgeden arandığı,
  • Anahtar kelimenin görsel, haber, alışveriş ve Youtube arama sonuçlarından hangisinde arandığı,
  • Hangi konuların aranan anahtar kelime ile ilişkili olduğu bilgisine ulaşılabilir.

Google Trends’in en büyük avantajı anahtar kelimesi araştırırken başka anahtar kelime önerileri de sunmasıdır. Yeni fikirlere ihtiyaç duyulacağının bilincinde olan Google yetkilileri bu fikirleri size kolay bir şekilde verir. Size düşen anahtar kelimeler içerisinden arama hacmi yüksek olanlar üzerine yoğunlaşmaktır. Bunlara ek olarak son 24 saat içerisinde yapılan aramalara ve yayınlanan makalelere ulaşabilirsiniz. Güncel veriler sayesinde yükseklişe geçebilecek kelimeleri de tespit ederek önceden çalışmalar yürütebilirsiniz.

Hangi anahtar kelimelerle çalışacağınızı belirledikten sonra pazarlama stratejileri oluşturmaya başlayabilirsiniz. Anahtar kelimelerin yer aldığı ürün açıklamaları, tanıtıcı yazılar ve sosyal medya gönderileri oluşturabilirsiniz.

Google Trends Nasıl Kullanılır?

Google 2008 yılından itibaren aldığı verileri bir araya toplayarak genel bir sonuç sunmaya çalışmaktadır. Bundan dolayı arama yaptığınızda ilgili sonuçların yanı sıra ilgisiz olanlarla da karşı karşıya kalırsınız. Aralarından filtreleme yaparak daha mantıklı olan sonuçlara ulaşabilirsiniz. Google verilerini sürekli güncel tuttuğu için yeni anahtar kelime eklenme oranı da bir o kadar fazladır. Bu sayede sadece anahtar kelime araştırması yapmaz, aynı zamanda semantik uygunluğa göre seçim yapabilirsiniz. Popülerlik bakımından önde olan anahtar kelimeleri bulmanız güncel çalışmalar yürütmenizi sağlar.

DCA Network olarak Google Trends kullanarak sitenizin bulunduğu kategorideki popüler anahtar kelimeleri tespit edebilir, size detaylı bir rapor sunabiliriz. Elde ettiğimiz sonuçlar sayesinde etkili pazarlama çalışmaları yürütebiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim bilgilerimizden bize ulaşmak! DCA Network reklam, pazarlama ve daha birçok konuda yanınızda!