Türkçe karşılığı yeniden pazarlama olan Google Remarketing, günümüzün en etkili dijital reklam yöntemlerinden biridir. İnternet üzerinden satış yapan firmalar için ziyaretçi sayısını ve buna bağı olarak satışları arttırmak temel hedeftir. Farklı kategorilerde hizmet veren siteler reklam kampanyaları düzenleyerek internet kullanıcılarının ilgisini çekmeye çalışır. Google, internet sitelerine dijital platformda reklam kampanyaları oluşturabileceği çeşitli imkânlar sunmaktadır. Google Remarketing de bunlardan biridir.
Etkili Google Remarketing Nasıl Yapılır?
Google Remarketing ile reklam kampanyaları oluşturmak istiyorsanız yapmanız gereken ilk şey bir Google Ads hesabı açmak olmalıdır. Kaydolma işlemini 3 aşamada gerçekleştirebilirsiniz. İlk aşamada oturum açmak için hangi e-posta hesabını kullanmak istiyorsanız onu girmelisiniz. Bu aşamada Google hesabınızdaki postanızı kullanmanızı tavsiye ederiz. Daha sonra işletmenizin internet sitesini girmeli ve devam et seçeneğine tıklamalısınız.
Google Ads hesabınıza girdikten sonra kampanyalar bölümüne tıklamalısınız. Burada karşınıza remarketing pazarlama türlerinden olan görüntülü reklam ağı ve arama ağı kampanyaları çıkacaktır. Hangi kampanyayı kullanmak istiyorsanız onu seçmelisiniz.
Google Remarketing çalışmaları için danışmanlık almak istiyorsanız DCA Network bir telefon uzağınızda!
Ads Kodunu Sitenize Ekleyin
Kampanyanızı belirledikten sonra size Ads sistem tarafından size özel bir kod oluşturulacaktır. Bu kodu internet sitenize ya da mobil uygulamalarınıza entegre etmelisiniz. Kodu sitenizin tüm sayfalarına ya da belirli ürünlerin yer aldığı sayfalara ekleyebilirsiniz. Böylece reklamınız istediğiniz yerde görünmeye başlayacaktır. Kodu internet sitenizin alt kısmında bulunan </body> kapanış etiketinin hemen öncesine yerleştirebilirsiniz.
Remarketing Listesi Oluşturun
İzleyeceğiniz bir sonraki adım ise yeniden pazarlama listesi oluşturmak olacaktır. Liste yapılmasının amacı internet sitenizin hangi sayfasına gelen kullanıcıların kayıt altına alınması gerektiğini belirlemektir. Liste sayesinde kaydettiğiniz ziyaretçilere daha sonra reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Örneğin kırtasiye ürünleri satışı yapan bir siteniz olduğunu varsayalım. Fosforlu kalem ürün kategorinizi ziyaret eden kullanıcılar için remarketing yapabilirsiniz. Fosforlu kalem ürünlerinin satışını yaptığınız sayfaya Ads kodunu ekleyerek, ziyaretçileri sisteminize kaydedebilirsiniz. Sistem ziyaretçilerden elde ettiği çerez kimliklerini değerlendirerek oluşturduğunuz reklamla farklı yerlerde karşılaşmasını sağlayacaktır.
Liste Kurallarından Yararlanın
Remarketing listesi kurallarından yararlanarak internet sitenizin ya da mobil uygulamanızın farklı bölümleri için listeler oluşturabilirsiniz. Yani daha fazla kod entegre etmeye gereksinim duymadan listeler belirleyebilirsiniz. Bir örnek vermek gerekirse; kırtasiye ürünleri sattığınız web siteniz için liste tanımlarken URL [içerir] kırtasiye ürünleri” olarak tanımlama yapabilirsiniz. Dilerseniz liste içerisine ürün fiyatı gibi özel parametreler de ekleyebilirsiniz. Bu sayede kırtasiye ürünleri kategorisinde bulunan kullanıcıların hangi fiyat aralığındaki ürünleri incelediğini tespit edebilirsiniz.
Google Remarketing Yapmanın Markanıza Kattıkları
- Daha önce markanızın adını duymamış ve ürünlerinizi incelememiş kişilere ulaşmanız zordur. Oysa bir kez bile markanızla ilgilenmiş ziyaretçiler, müşteriniz olmaya daha yatkındır.
- Kullanıcılar bir ürünü satın almadan önce siteyi birkaç kere ziyaret etmektedir. Ancak buna karşın ziyaretçiler içerisinden büyük bir çoğunluğu satın alma işlemini gerçekleştirmez. Google remarketing ise kullanıcıları satın almaya ikna etmek için iyi bir yoldur. Diğer reklam yöntemlerine göre çok daha iyi sonuç veren bu yöntem sayesinde etkili geri dönüşler alabilirsiniz.
- Sitenizin daha önce ziyaret edenlerin göz önünde olması, başka bir siteye girdiklerinde bile hatırlanmanızı sağlar. Marka bilinirliğiniz artarken satışlarınızda da yükseliş yakalarsınız.
En doğru çalışmanın yapılmasını sağlamak için alanında deneyimli kişilerden Google Remarketing danışmalığı almak istiyorsanız sizleri DCA Network’e bekliyoruz. Markanız için doğru pazarlama tekniklerini kullanarak kampanyalar oluşturabilir, dönüşüm oranlarınızı yükseltebiliriz. Bu sayede satışlarınız artarken siz de markanızın büyümesinin keyfini çıkarabilirsiniz.