Google’ın kullanıcılarına sunduğu ücretsiz araçlar, firmalar için oldukça faydalı oluyor. Bunlardan biri de Google Alerts.. Peki bu araç nedir, gerçekten etkili midir, nasıl kullanılır ve avantajları nedir gibi sorulara yanıt arıyorsanız yazımızı okumaya devam edebilirsiniz.
Google Alerts Nedir?
Google Alerts, Google arama motoru tarafından sunulan hizmetlerden biridir. Bu hizmetin amacı kullanıcılara dizine eklenen konular hakkında bilgi vermektir. Bir nevi arama motoru gibi çalışıyor denebilir. Arama sonuçlarında bulunan haber, ürün ya da içerikler hakkında uyarı oluşturan kişilere mail yoluyla gönderilir. Konuyu daha iyi açıklamamız gerekirse; kullanıcılar herhangi bir konuyu merak ettiklerinde arama motorlarına girerek arama yaparlar. Karşılarına çıkan sonuçlara tıklayarak aradıklarını bulmaya çalışırlar. Bu durum son derece basit gibi görünse de bazı durumlarda yorucu hale gelebilmektedir.
Süreci kolaylaştırmak isteyen Google ise tıpkı bir haber ajansı gibi çalışır. Araştırma yapmak istediğiniz konu hakkında sıkı çalışan Google Alerts, dünya çapındaki bilgi servislerini, haber sitelerini, web sayfalarını ve blog bölümlerini inceler. Bunlar içerisinde filtreleme yaparak en mantıklı sonuçları mail adresinizden size gönderir. Araştırma yaptığınız konuyla ilgili yeni gönderiler paylaşıldığında da anında haberiniz olur. Bu sayede istediğiniz konuda en güncel bilgilere arama yapmadan ulaşabilirsiniz. Bunu manuel olarak yapacak olsanız zaman kaybedersiniz.
İşletmeler İçin Google Alerts Nasıl Kullanılır?
Google Alerts’i işletmeniz için nasıl kullanacağınızı merak ediyor olabilirsiniz. Bunun için Alerts’i firmanız için kurabilir, firmanız hakkında girilen tüm içerikleri mail olarak alabilirsiniz. Kurma işlemini gerçekleştirmeden önce net bir hedef belirlemeniz iyi olacaktır. Yani sadece marka isminizi ya da kullandığınız anahtar kelimeleri girmeniz yeterli olmayacaktır. Hedef belirlerken;
İşletmeniz hakkında yapılan olumsuz yorumları,
Bloggerların ve köşe yazarlarının rakipleriniz hakkındaki düşünceleri,
Satış yaptığınız kategorideki son gelişmeleri ve trendleri,
Sektörünüze yönelik paylaşımlar yapılan yeni platformları bulmaya yönelebilirsiniz.
Google Alerts Kullanmak Avantajlı Mı?
Google Alerts kullanmanın en büyük avantajı anahtar kelime izlemeye olanak sağlamasıdır. Forumlardan bloglara kadar arama yaparak ulaşamayacağınız kadar çok yerden bilgi alabilirsiniz. Bu platformlara günümüzün en popüler video paylaşma ve izleme uygulaması Youtube da dâhildir. Geniş bir alandan haberdar olmanız, firmanız için yapacağınız çalışmalarda fayda sağlayacaktır.
Takip etmek istediğiniz anahtar kelimelerle ilgili olarak bulunan sonuçların e-posta adresinize gönderileceğini söylemiştik. Ne sıklıkla mail almak istediğinizi ise siz belirlersiniz. Günde bir defa mail alabileceğiniz gibi bunu haftada bir yaparak daha geniş bir aralıkta bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu sayede mail adresiniz dolmaz ve sonuçları istediğiniz zaman görüntüleyebilirsiniz. Sonuçlara google.com/alerts adresinden de ulaşabilirsiniz.
Google Alerts Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Alerts kurmak için şu adımları izleyebilirsiniz;
Bu adresten Google Alerts’e gidin. Bu aşamada sık kullandığınız bir Google hesabıyla giriş yaptığınızdan emin olun.
Karşınıza çıkan sayfada takip etmek istediğiniz konuyu girin.
Seçenekleri göster diyerek ayarları size özel hale getirin. Bu aşamada ne sıklıkla mail almak istediğinizi, ne tür siteler görmek istediğinizi, içeriklerin dilini, hangi bölgedeki içerikleri görmek istediğinizi, ne miktarda bilgi almak istediğinizi ve uyarı almak istediğiniz hesapları size özel olarak düzenleyebilirsiniz.
“Uyarı Oluştur” seçeneğine tıklayarak kurma işlemini tamamlayabilirsiniz. Daha sonra uyarılarınızda düzenleme yapabilirsiniz. Dilerseniz uyarıları silebilirsiniz de..
DCA Network olarak farklı Google servislerini etkili bir şekilde kullanmanıza yardımcı oluyoruz. İşletmeniz için Google Alerts’i doğru bir şekilde kurmak ve kullanmak için bize danışabilirsiniz.