Arama reklam ağı son zamanların en çok kullanılan reklamcılık türlerinden biridir. Ürün ya da hizmetlerle ilgili reklamların arama sonucu ile ilişkili web sitelerinde gösterilmesi işlemlerini kapsar. Yöntem kullanıldığında potansiyel tüketiciye ulaşması istenen reklamlar belirlenen anahtar kelimeler arandığında gösterilir. Yani yönteme göre reklamların yayınlanması kullanıcıların arama motoruna girerek yaptıkları aramalara bağlıdır.
Google dünyanın en çok kullanılan arama motoru olduğundan bu yöntemle reklam yapılması oldukça iyi sonuçlar vermektedir. İyi bir çalışma yapılabilmesi için yöntemi kullanarak reklam yayınlamak isteyen firmaların birtakım noktalara dikkat etmesi gerekir. Popüler bir reklam türü olan arama reklam ağı nedir ve nasıl yapılır gibi sorulara cevap arıyorsanız içeriğimiz tam size göre!
Arama Reklam Ağı Ne Demektir? Ne İşe Yarar?
Google arama motorunu kullanıyorsanız arama reklam ağı kullanılarak verilen reklamlarla mutlaka karşılaşmışsınızdır. Google tarafından sağlanan bu hizmet, Google Ads panel kullanılarak anahtar kelime paneli üzerinden dijital reklam kampanyaları oluşturulabilir. Hazırlanan reklamlar arama ekranının farklı yerlerinde yer alabilir. Google haritalar ya da alışveriş reklamlarına eklenebilir.
Rekabetin yüksek olduğu arama reklam ağı modelinde rakipler arasında ön plana çıkmak gerekir. Reklam uzantılarının başarıyla kullanılması müşterilere ulaşmada etkili olur. Dijital pazarlama alanında aktif olmak ve yeni müşterilere ulaşmak için Google Adwords kullanarak reklam yayınlamak yeterlidir. Doğru zamanda, doğru kişilere gösterilen reklamlar sayesinde akıllarda yer edinebilirsiniz. Yöntemin en iyi tarafı tıklanma başına ücret ödemenizdir. Tıklanma almadığınızda ödeme yapmanıza gerek yoktur. Geçersiz tıklamalar varsa Google tarafından fark edilir ve bunlar için de ödeme yapmanız istenmez.
Bu yöntem kullanılarak karakter sınırı olan reklam metin alanları oluşturulabilir. Bunun yanı sıra bağlantılarla siteye yönlendirme, telefon numarası bağlantısında tıklama başı maliyetine göre tıkla ara özelliğini kullanabilirsiniz. Reklamlara geri sayım özelliği, fiyat bilgisi gibi detaylar ekleyebilirsiniz.
Arama (Search) Reklam Ağı Nasıl Yapılır?
Google arama motoru kullanıcı deneyimine önem verdiği için arama sonuçlarında kullanıcılara özel içerikler göstermektedir. Arama reklam ağı kullanarak kullanıcılara ulaşmak istiyorsanız kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamalısınız. Tabi tek kriter bu değildir. Oluşturduğunuz reklamın web sitesi ile olan alakası, kelime başına verilen kalite skorları ve belirlenen anahtar kelimelerin metinler ile uyumu reklam sıralamanızı oluşturacaktır. Sıralamada ön plana çıkabilmeniz için reklamın yayınlanacağı web sitesinde aykırı yönlendirmelerin olmaması, sitede orijinal içeriklerin kullanılması ve site hızının kullanıcı deneyimine uygun olması ile sitenin mobil uyumlu olması gerekir.
Yukarıda belirtilen gereksinimlere cevap veren bir reklam Google’da yayınlanmaya başlayacaktır. Bunun için ödeyeceğiniz ücret tıklanma başına belirlenecektir. Çalışmalara başlamadan önce hedeflediğiniz kelimelerle alabileceğiniz ortalama tıklanma sayısını tespit ederek ne kadar ödemeniz gerektiğini hesaplayabilirsiniz. Bu sayede daha sonra bütçe yetersizliğinden reklamınızı kaldırmanız gerekmez.
Arama Reklam Ağı Hangi Arama Motorlarında Kullanılıyor?
Arama reklam ağı daha çok Google üzerinden yapılsa da Yandex ve Yahoo’da yayınlanması için de reklam verebilirsiniz. Hangi adımları uygulamanız gerektiğini ilgili arama motorunun destek sayfasından öğrenebilirsiniz. Örneğin Yandex reklam ağı, Yandex servisleri ve iş ortaklığı olan web siteleri için reklam almaktadır. Bu sayede iş ortakları reklamlardan gelir kazanırken, reklam verenler de müşteri kazanmaktadır. Farklı arama motorlarında reklamınızın gözükmesi daha fazla kullanıcıya hitap etmek demektir. Bir arama motorunda yakalayamadığınız potansiyel müşteriyi başka bir arama platformunda sizden alışveriş yapmaya ikna edebilirsiniz.
DCA Network olarak arama reklam ağı çalışmalarınızı yürütebiliriz. Bu sayede hedeflenen kitleye ulaşarak trafik ve müşteri kazanabilirsiniz. Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.