Swot Analizi Nedir ve Nasıl Yapılır?

Stratejik planlama tekniklerinden biri olarak karşımıza çıkan SWOT analizi nedir, nasıl yapılır ve ne işe yarar sorularının yanıtı girişimciler tarafından oldukça merak edilir.
Henüz yolun başında olan kişiler kendilerine pek çok soru yöneltmelidir. Bu sayede şirketin hangi noktada yer aldığı ve rakiplere göre avantajlarının neler olduğu öğrenilmelidir. Zayıf noktalar varsa tespit edilmeli ve karşılaşılabilecek riskler tespit edilmelidir. Bu gibi noktalar SWOT analizi konusu içerisinde değerlendirilerek kapsamlı bir rapor ortaya çıkarılır. Böylece söz konusu işe girişilmesinin doğru bir adım olup olmadığı belirlenir. Bunun yanı sıra satış yapmakta olan bir işletmeye de uygulanabilir.

SWOT Analizi Nedir?

SWOT Analizi, şirketlerin güçlü ve zayıf yönleri ile fırsatları ve risklerinin analiz edilmesi işlemlerini kapsar. Firmanın eksik yönlerinin fark edilmesi güçlendirme çalışmaları yapabilmeye olanak sağlar. Bu sayede firma önüne çıkacak fırsatları da daha iyi değerlendirecektir.
Analizden elde edilen sonuçlara göre tespit edilen güçlü yönler firma için avantajdır. Pazarlama çalışmalarında bu yönlere dayanarak etkili çalışmalar gerçekleştirilebilir. Analiz çalışmaları büyük firmalar için yapılabileceği gibi aynı zamanda daha küçük çaplı projeler, ürünler ya da hizmetler için de kullanılabilir. Mevcut durumu artıları ve eksileriyle değerlendirmeyi sağlayacaktır.
Bu analize neden SWOT dendiğini merak ediyor olabilirsiniz. İngilizce strenght (güçlü yönler), weakness (zayıf yönler), opportunities (fırsatlar) ve threats (tehditler) kelimelerinin birleştirilmesinden meydana gelmiştir.

SWOT Analizi Ne İşe Yarar?

SWOT analizi yapılırken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta sorulara karşı dürüst bir şekilde cevap vermektir. Objektif bir yaklaşım sergilemeniz alacağınız sonuçların da daha iyi olmasını sağlar. Firmanızın en iyi şekilde değerlendirilmesi için SWOT analizi konusunda profesyonel destek alabilirsiniz. Çalışanlarınızdan işleyişinize kadar her noktanın incelemesi yapılarak size detaylı raporlar sunulur. Sonuçlara göre çalışan değişikliğinden departmanlar arasındaki düzene kadar pek çok noktada iyileştirmeler yapabilirsiniz. Çalışmalar sayesinde ilerleyen dönemde karşılaşabileceğiniz ve etkilenebileceğiniz durumlara karşı da önlem alma fırsatınız olur. Bu sayede kriz dönemlerini az hasarla ya da hasarsız bir şekilde atlatabilirsiniz.

SWOT Analizi Nasıl Yapılır?

SWOT analizi çalışmalarından iyi sonuçlar almak için profesyonel bir firmaya yaptırılması tavsiye edilir. Çalışmalar 4 aşamada gerçekleştirilebilir.
1. aşamada ön analiz de denilen analiz yapılarak çalışmalara başlanır. Bu aşamada SWOT kelimesinin ilk harfinin anlamı olan güçlü ve zayıf yönleri listelenir. Listede becerilerinize yer verilebileceği gibi çalışanlarınıza ya da kaynaklarınız da değinilebilir.
2. aşamada azar ve çevre analizine geçilir. Dış riskler ve mevcut fırsatlar değerlendirilerek piyasada ne durumda olunduğu anlaşılır. Bu sayede hangi noktaların iyileştirilmesi gerektiği anlaşılmış olur. 2.adım tamamlandığında rekabet gücü ve mevcut fırsatlar daha iyi fark edilir.
SWOT analizinin 3. adımında rekabet analizi yapılır. Bu aşamada ürün ile hizmetlerin kalitesine ve satış stratejilerine dair bilgi sahibi olunur. Bir örnekle açıklamak gerekirse kargo koşullarının nasıl daha iyi halde getirilebileceği ile ilgili ayrıntılı bilgiler edinilebilir.
Analizin son adımı olan 4. aşamada müşteri analizi yapılır. Müşterilerle ilgili edinilen bilgiler hedef grup belirlemede ve ihtiyaçlarını tespit etmede kullanılır. İleriye yönelik olarak kararlar almada oldukça yardımı olur. Bu aşamada müşterileri satın almaya ikna etmek için neler yapılabilir sorusu sorulabilir.

DCA Network olarak SWOT analizi çalışmalarınızı yürütebiliriz. Yapacağımız çalışmalar firmanızın piyasaya göre durumunu ve geliştirilmesi gereken yönlerinizi ortaya çıkaracaktır. Çalışmalardan elde edilen verileri daha sonra pazarlama stratejileri oluşturmak için kullanabilirsiniz. SWOT analizi hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.