Günümüzün en etkili araçlarından olan sosyal medya platformları bir firmanın kendini müşterilere tanıtması ve sadık müşteri profilleri oluşturabilmesi için çok önemlidir. Doğru yönetilen sosyal medya hesaplarıyla büyüme yolunda istenilen ivme yakalanabilir. Bu noktada “Sosyal medya yönetimi nasıl yapılır” sorusuna cevap aramak gerekir.
1.Adım: Planlama ve Strateji Oluşturma
Sosyal medya yönetiminde stratejik planlama yapılırken firmanın ya da markanın hedef kitlesi dikkate alınır. Markaya uygun bir planlama yapılabilmesi için taleplerin ve hedeflerin birbirine uyumlu olması gerekir. İzlenecek yol haritası oluşturulmadan, sosyal medya platformlarında rastgele paylaşımlar yapılmamalıdır. Bu konuda profesyonel bir destek almak müşteriler üzerinde iyi bir izlenim bırakmanızı sağlayacaktır. Planlama ve strateji oluşturma aşamasında dikkat edilmesi gereken bazı kilit noktalar şunlardır;
Firmanın hedef kitlesi,
Firmanın bulunduğu sektöre göre güçlü ve zayıf yönlerinin analizi,
Firmaya özel dil oluşturma,
Firmanın içerik yönetimi ve etkileşimleri,
Hedefler, amaçlar ve geliştirilebilir yönler
DCA Network olarak sosyal medya yönetimi konusunda alanında deneyimli uzmanlarımızla hizmet vermekteyiz. Hizmetimiz sayesinde firmanızın sosyal medya hesaplarında etkili bir yol izleyebilirsiniz.
2.Adım: Marka ve Rakip Analizi Araştırması
Etkili sosyal medya yönetimi oluşturabilmek için marka ve rakip analizi araştırmaları olmazsa olmaz aşamalardan biridir. Firmanın sadece kendi paylaşımlarına odaklanması zaman ve para kaybına neden olacaktır. Sektörde yer alan rakiplerin incelenmesiyse firmaya farklı bir bakış açısı katar. Bu çalışmalar kapsamında;
Rakiplerin hangi sosyal medya platformlarında yer aldıkları,
Öne çıkan özellikleri,
Nasıl içerikleri hangi zaman aralıkları içerisinde paylaştığı,
Ne tür paylaşımların daha çok beğeni ve etkileşim aldığı,
Firmanın sosyal medyadaki duruşu,
Rakiplerden elde edilen verilen firmanın sosyal medya çalışmalarında nasıl uygulanacağı üzerine yoğunlaşılır.
Dikkat edilmesi gereken noktalar sosyal medya yönetimi alanında profesyonel hizmet veren çalışanlarımız tarafından titizlikle ele alınır.
3.Adım: Hedef Belirlenmesi
Sosyal medya yönetiminin profesyonel bir şekilde ele alınabilmesi için hedef belirlenmesi çok önemlidir. Hedefi belli olan bir firma sosyal medya paylaşımlarında abartılı ve gerçekçi olmayan vaatlerde bulunmayacaktır. Paylaşımların belirli bir hedef doğrultusunda olması firma ve müşteri arasında iyi ilişki kurmasına yardımcı olacaktır. Hedef belirlenmesi aşamasında;
Firmanın pozitif yönlerini gerçekçi bir şekilde ön plana çıkarmak,
Kampanya ve fırsatları günlük, haftalık ve aylık operasyonlar halinde hazırlamak,
Firma bilinirliğinin arttırılması için tanıtım odaklı çalışmalar yürütmek,
Müşterilerin beklentileri doğrultusunda ve sorunları çözmeye yönelik etkili içerikler oluşturmak,
Büyüme yolunda sağlam adımlar atarak kısa sürede ivme yakalamak amaçlanır.
DCA Network bünyesindeki sosyal medya uzmanları markanızı en iyi şekilde yansıtacak hedefler belirleyecektir. Amacın gerçekleşmesi için dikkat edilmesi gereken detaylara titizlikle uyacaktır.
4.Adım: Profesyonel İçerik Üretimi
Sosyal medya profilleri için üretilecek içerikler müşteriyle doğrudan iletişim kurmayı sağlar. Bu nedenle içeriklerin takipçi kitlesine yönelik olarak üretilmesi gerekir. Paylaşımların ne zaman ve ne sıklıkla olacağı da belirlenmelidir. Sosyal medya platformuna insanların girmediği bir saate yapılan içerikler dikkat çekmeyecektir. Profesyonel içerik üretimi konusunda;
İçerik planlaması yapmaya,
Firmanın takipçi kitlesine uygun, dikkat çekici içerikler üretmeye,
Video, inografik ve animasyon gibi seçenekler kullanmaya,
Sadece satış odaklı değil firmayı tanıtmaya da yönelik içerikler hazırlamaya,
Soru cevap, anket ve kampanya gibi içeriklerle akıllardaki soru işaretlerini gidermeye dikkat edilmelidir. DCA Network olarak bizlere emanet ettiğiniz sosyal medya platformlarınızı ustalıkla yöneterek, satış oranlarını arttırmanıza yardımcı oluyoruz. Creative ekibimiz sayesinde farklı sektörlerdeki firmaların sosyal medya hesapları için profesyonel içerikler üretiyoruz.
5.Adım: Reklam Planlaması Oluşturma
Günümüzde sosyal medya platformları için reklam kampanyaları oluşturulması firmaya en çok gelir getiren aşamalardandır. Hesabın dikkat çekmesi ve takipçi kazanması için öncelikle reklam planlaması oluşturulur. Bu çalışmalar sırasında reklamda hangi gönderinin kullanılacağı, ne zaman kullanıcılara gösterileceği, reklamın ne kadar devam edeceği gibi detaylar üzerinde durulur. Sayfanızın büyümesi daha fazla kullanıcının dikkatini çekmek için iyi bir yoldur. Bu sayede zamanla satış oranlarınızın arttığını görebilirsiniz. Oluşturulan plana sadık kalınarak sabırla ilerlenmesi bir süre sonra çalışmaların karşılığını almayı sağlayacaktır.
6.Adım: Raporlama ve Sonuç
Sosyal medya yönetimi paketleri alan firmalar çalışmaların sonuçlarını merak ederler. Belirli zaman aralıklarında yaptığımız raporlandırmalarla çalışmaların etkisini gözlemleyebilirsiniz. Bu sayede sosyal medya yönetimi için ayırdığınız bütçenin boşa gidip gitmediği hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz.
DCA Network olarak profesyonel sosyal medya yönetimi hizmetimi sayesinde pazarlama bütçenizi en doğru şekilde kullanmış olursunuz. Sosyal medya yönetimi fiyatları hakkında bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.